1.4.2 Závod1.4.2.1 Rozdělení na skupiny pro vlastní závod bude provedeno pořadatelem rovnoměrně s tím, že v případě lichého počtu startujících bude přebývající jezdec zařazen do slabšího finále. Například 8 jezdců ve finále A a 9 jezdců ve finále B. Při rozdělování do finálových skupin však může být přihlédnuto k výkonnostním rozdílům mezi jezdci a také zastoupení jednotlivých skupin LMS. Navíc jezdci kategorie Guest a 4WD (tj. GT2 a GT3) nebudou zařazeni do Finále A, případně ani do finále B - bude-li to realizovatelné s ohledem na počet startujících a finálových skupin.
1.4.2.2 Závody se jedou jako vytrvalostní. Konečné pořadí je dáno prostým součtem jednotlivých jízd závodu. Určující je celkový počet najetých kol a potřebný čas. Běžná délka závodu je 4 x 15 minut venku, a 4 x 10 minut v tělocvičně, nebude-li stanoveno jinak. V každém případě bude taková, aby se během jízdy nemusely měnit baterie.
1.4.2.3 V závodě Moravian Le Mans Series startují všechny vypsané skupiny dohromady, přičemž rozdělení do jednotlivých finálových skupin je dáno aktuálním absolutním pořadím.
1.4.2.4 Pořadí na startovním roštu v první jízdě bude dáno pořadím v kvalifikaci. Následně se bude startovat podle umístění v předchozí finálové jízdě. Povinnosti jezdce nastupujícího k finálové jízdě je, aby zaujal správnou pozici na startu, příp. uvolnil místo jezdci, který má na dané startovní místo na základě předchozího výsledku nárok. Pokud se jezdci finálové skupiny jednomyslně dohodnou, nohou po všechny jízdy startovat podle pořadí z kvalifikace, bude jim to umožněno.
1.4.2.5 Jelikož jsou všechny finálové skupiny klasifikovány dohromady, je nutné jezdcům finálových skupin B, C, eventuálně D připočíst handicap zohledňující jejich zvýhodněnou startovní pozici vůči rychlejším jezdcům z kvalifikace. To je možné jedním z následujících způsobů, přičemž použití konkrétního bude upřesněno v jednotlivých závodech podle možností časomíry a místního pořadatele:
1.4.2.5.1 Finálové skupiny B, C, D budou mít posunutý startovní rošt, tak aby vždy první jezdec z následující skupiny stál až za místem startu posledního jezdce předchozí skupiny.
1.4.2.5.2 Časomíra bude u skupin B, C, D spuštěna o 3, 6 resp 9 sekund dříve než u skupiny A, čímž je posunutý startovní rošt do jisté míry simulován. Toto je možné pouze po dohodě s časoměřičem, přičemž v případě chyby časoměřiče si pořadatel LMS vyhrazuje právo tyto sekundy zpětně k času přičíst a případně i odebrat dokončené kolo v případě, že by své poslední kolo neukončil před uplynutím limitu jízdy s připočtení časového handicapu. Při menším počtu startujících ve finálových skupinách je možné třísekundový interval handicapů zkrátit na dvě a půl resp. dvě sekundy, podle uvážení pořadatele.
1.4.2.5.3 V ostatních případech, kdy nebude použit posunutý rošt, a nebude možné se s časoměřiči domluvit na zpožděných startech, bude jezdcům finále B z celkových výsledků odečteno 1 kolo, jezdcům finále C dvě kola, a tak dále podle počtu finálových skupin.
1.4.2.6 Během závodní jízdy je povolena oprava vozu pouze v prostoru depa tak, aby nedocházelo k omezování ostatních závodníků.
1.4.2.7 Některé závody se pojedou jako kratší závody v rámci jiných vypsaných závodů, některé budou celodenní zaměřené na 2WD modely s vloženými závody, např. Formule 1.
1.4.3 Mokrý závod1.4.3.1. Za mokrý závod je považován takový, kdy počasí je nejisté, avšak neprší a je stanoveno, že se pojede i na vlhkém povrchu.
1.4.3.2. Závodní jízdy mohou být dle stavu počasí upraveny podle pravidel tzv. Mokrého závodu následovně:
1.4.3.2.1. Délka finálových jízd může být zkrácena až na 3-5 minut, nicméně odjede se tolikrát, aby se celková délka závodu dostala alespoň na 30 minut
1.4.3.2.2. Po předchozí dohodě mezi všemi zúčastněnými může závod být ukončen i dříve po té, co první účastník závod prokazatelně poškodí vlivem mokrého prostředí elektroniku a nemůže v závodě dále pokračovat. V tom případě by se přidělovaly poloviční body.
1.4.3.3. O tom, zda se závod bude konat, nebo bude kvůli nepřízni počasí nebo jiné závažné události zrušen, se dozvíte na stránkách www.lemans-serie.cz nejpozději ve 20:00 den před závodem
1.4.4. Od ročníku 2015 doporučujeme mít v záloze tzv. "mokrý vůz". Může se jednat o druhý podvozek daného jezdce. K dispozici budou celoročně i tzv. "mokré mechy" s označením GP Speed Tires SuperSoft pro kompletní obutí vozu, ale povoleny jsou i jakékoliv jiné mechové nebo gumové kola. Pokud nebude souvislý hustý déšť, budeme se snažit závod odjet i na vlhku či v mrholení.
1.4.4.1. Je-li vyhlášen mokrý závod, tak je možné mezi jednotlivými jízdami libovolně střídat “mokrý” a hlavní/originální/suchý podvozek, podle aktuální situace na trati v dané jízdě - ovšem musí být osazen stále stejnou karosérií, se kterou jezdec začal závod, respektive kvalifikaci. Pokud použije jinou karosérii bude vůz zahrnut pouze jako Guest bez nároku na body.