1.2.3.2019Holešov
2.23.3.2019Ostrava hala 19h
3.13.4.2019Otrokovice
4.22.6.2019Blansko
5.13.7.2019Frýdek Místek Sokol
6.31.8.2019Svitavy
7.10.8.2019Hudy Arena Open ?
8.21.9.2019Brno Bosonohy
9.28.9.2019Slavkov
10.Holešov
11.Ostrava hala
| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Ostrava Cup po šesté

Ostrava Cup po šesté

21. 9. 2015

I pro zimní sezónu 2015/16 jsme pro vás připravili seriál závodů v Ostravě

Ostrava Cup po šesté (I pro zimní sezónu 2015/16 jsme pro vás připravili seriál závodů v Ostravě)

Letošní zimu se již po šesté v řadě uskuteční seriál závodů zvaný Ostrava Cup, který se od konce roku 2011 jezdí na hale Varenská - odkaz na mapu - tělocvična TJ Ostrava, Varenská 3140, hala míčových sportů (GPS: 49°50'4.021"N, 18°16'8.008"E) - http://www.mapy.cz/s/2mB9.

Budeme tak společně s realizačním týmem (Roman Krejčí, Libor Holub, Pavel Červenka, Libor Korotwitschka, Martin Krejčí a Láďa Holásek) pokračovat v dlouholeté tradici, kterou má RC modelářský koníček na Ostravsku. Samozřejmá je úzká spolupráce s nedalekým klubem RC Rychvald, který pořádá závody v Bohumíně pod taktovkou Luďka Szostka. Nemusíte se tak bát křížení termínů, nebo zásadních problémů spojených s nekompatibilitou předpisů.

Pro zimu máme již potvrzeny tři termíny, ale počítáme ještě minimálně se čtvrtým závodem po novém roce dle vytíženosti sportovní haly TJ Ostrava, které zároveň děkujeme za vstřícný přístup k modelářům. Na každém závodě bude zajištěn domácí bufet s občerstvením. Čeká na nás tradiční koberec ohraničený tak, aby pokud možno nedocházelo ke zbytečným haváriím způsobených přeletěním modelu do protisměru a podobně a zároveň se snažíme postavit dráhu tak, aby jezdcům nedovolila její zkracování a tím pádem neregulérnosti závodů.

K dispozici bude na všech závodech jednotná časomíra AMB, kterou jsme za tímto účelem zakoupili, která umí i černé čipy, se kterými nespolupracují nejnovější firmwary v jednotkách AMB, jak je již téměř všude jinde zvykem. Samozřejmostí je automatický hlasový komentář včetně jmen jezdců, které jsme pro vás namluvili, takže máte perfektní přehled o svém umístění během jízd a to i když patříte mezi nejpomalejší a na jiných závodech se nikdo neobtěžuje o vás mluvit. K ozvučení používáme přímo zvukový systém haly, takže budete perfektně slyšet vše potřebné. Přesto, že se budeme snažit uspořádat kvalitní závody na výborné úrovni, zůstane pro nás prioritou vytvořit takovou atmosféru, aby se k nám jezdci rádi vraceli a neodnášeli si negativní pocity z jízdy či komunikaci ať již se soupeři nebo pořadateli. Čím více se nám to podaří, tím více to i nás bude bavit pořádat v dalších letech.

Co se kategorií týče, nevidíme důvod k velkým změnám a opět klademe důraz na to, aby každý, kdo vlastní nějaký model v měřítku 1/10 nebo 1/12 měl možnost si u nás dosyta zazávodit. Není tajemstvím, že v Ostrava Cupu se jedou zároveň závody do seriálu Moravian Le Mans Series, což v praxi znamená, že se na jednotlivých závodech objevují i jezdci z větší vzdálenosti, než pouze Ostravy a okolí. Pokud vlastníte model Yokomo série GT, můžete s ním startovat právě zde a podle motorizace a použité regulace budete zařazeni do odpovídající skupiny, jako byste měli model 1/10. I letos se tak můžeme těšit na nejrychlejší modely skupiny LMP1, kde startují i placky 240mm široké a motor je limitován pouze výdrží baterie v jednotlivých jízdách na 10 minut. Velkou oblibu si zejména na jihu Moravy získala skupina LMP2, kde jsou pancary s motorem 10,5 závitů a mají realistickou karosérii modelu dle předloh ze skutečných závodů prototypů a GT vozů. Tedy žádné aerodynamické Loly s lopatou vzadu, které startují v rámci LMP1. Další profilová skupina je GT, kde jezdí modely s motory 17,5 závitů v režimu zero boost a nabízí úžasné souboje velmi vyrovnaných jezdců, kterým nedělá problém kočírovat slušnou rychlost díky velmi příjemnému ovládání těchto modelů na širokých mechách. I zde se během roku objevilo několik nových zájemců a je škoda, že tato skupina je pořád tak trochu opomíjena ostatními pořadateli, protože nabízí opravdu ideální závodění pro nové i zkušenější jezdce, kteří chtějí atraktivní závodní náčiní, ale nemusí to zrovna lítat jako raketa a stát balík peněz. Naopak právě takové malé rakety budou jezdit v samostatné kategorii 1/12, kde zatím není důvod omezovat pravidla, protože jsme opravdu rádi za každého jezdce, který do této kategorie zavítá. Uvidíme, jak se této obnovené kategorii bude ve třetím roce existence dařit. Jisté již nyní je to, že se do ni chystá občas i nová tvář a účast přislíbili bez pochybností také polští jezdci, pro které je právě kategorie 1/12 jakousi vstupní branou na ostravské závody a to nás těší a doufáme, že k nám bude jezdit stále více sousedů z Polska i do jiných kategorií. Například do klasických 4WD kategorií cestovních vozů, kde je na Ostravsku vidět jistý nedostatek jezdců. Určitě chceme nabídnout pořádné svezení v rámci TC modified, kde prim hraje klan Kratochvílových a také TC stock, kde jsou motory omezeny 17,5 závity v zero boostu. Další kategorií podvozků 4WD je tzv. hobby, které se u nás jezdí na libovolných podvozcích s motorem Saturn 20T a předepsaným převodovým poměrem. Kategorie je vypisována samostatně, nicméně vzhledem k prolínání předpisů zapadá pod křídla Le Mans série, což pro jezdce znamená, že si užijí čtyři finálové jízdy po 10ti minutách, což nikde jinde v republice nemají šanci zažít. Formulové vozy již téměř bez výjimek přezuly na gumová kola, nicméně bude umožněn start i mechovým formulím, pokud o ně bude zájem. Vítěz formulí na gumách se ale vůbec nemusí bát, že by na něj bylo zapomenuto při vyhlašování výsledků, kde si stupínek nejvyšší samozřejmě právem zaslouží.

Přihlášky na jednotlivé závody budou k dispozici prostřednictvím portálu www.lemans-serie.cz , reporty budou pravidelně psány i do časopisu RC Cars, takže o publicitu nebude nouze.

Kalendář závodů vypadá momentálně takto:

17.10. - sobotní závod, hala otevřena pro jezdce od 7:00, možnost přespání z pátku na sobotu (po předchozí dohodě)

14.11. - sobotní odpolední závod, hala otevřena cca od 16:00, možnost přespání po závodě do neděle

24. 1. - nedělní závod, hala otevřena od 7:00, opět možnost přespání ze soboty na neděli

+ 1 závod, který bude přidán až podle vytíženosti haly po novém roce nejspíše v březnu.

Oficiální stránky závodů jsou www.rcostrava.cz a kontakt pro více informací ostrava@rcostrava.cz

O prodej náhradních dílu se na jednotlivých závodech postarají Corally.cz a Tora Team Tomáše Rajduse z Šenova. Případný další prodejce je na závody zván bez jakéhokoliv omezení. Pro diváky bude k dispozici hlediště v hale a je pochopitelně na všechny závody bezplatné.