1.5.5.2024Blansko
2.8.6.2024Otrokovice
3.27.7.2024Frýdek Místek Sokol
4.24.8.2024Svitavy
5.22.9.2024Brno Bosonohy
6.28.9.2024Hudy Arena
7.12.10.2024Otrokovice
8.23.12.2024Ostrava
| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Novinky v předpisech pro Le Mans série v roce 2025

Novinky v předpisech pro Le Mans série v roce 2025

17. 10. 2024

Tentokrát s předstihem zveřejňujeme předběžný návrh předpisů pro Moravian Le Mans Series 2025. Zatím se jedná o pracovní verzi, která se pravděpodobně bude velmi blížit té finální podobě. Připomínky a náměty, zejména ze strany pravidelnějších jezdců jsou vítány. A k rozumným a podnětným návrhům bude přihlíženo, případně zohledněno nyní nebo v následujících letech. Díky jednomu takovému nápadu, za nějž moc děkujeme, jsme se rozhodli pro jednu zásadnější změnu v kategorii, jež se týká vozů 4WD.

Ostatní změny jsou spíše kosmetické, jako třeba vypuštění části o posunutém startovním roštu ve finále B, C, D apod., což se stejně za posledních 10 let ani jednou nepoužilo. Naším záměrem je, aby v sérii mohly startovat víceméně všechny modely (zejména 1/10 elektro), a to pokud možno bez nutnosti upravovat model, který jinak může startuje v některém z hojně rozšířených seriálů - a zároveň se zde mohl účastnit s reálnou nadějí na umístění ve své kategorii.

Proto bude současná skupina GT přizpůsobena předpisům rozšiřující se Hudy Series, ať již jde o karosérie, tak i motorizace. Tato auta GT Stock z Hudy Series budou moci startovat bez jakýchkoliv dalších úprav, a také s libovolným mazáním, přičemž jediná starost jezdce může být, aby jeho baterie vydržela vytrvalostnější charakter závodu MLMS. Ovšem zkrátka nepřijdou ani zastánci současného pojetí kategorie GT, alias modelů 4WD s volnějšími motory podle specifikace EFRA, jako to bylo doposud. Tyto rychlejší modely 4WD, které za určitých podmínek mohou závod Le Mans série vyhrát i v absolutním pořadí, jak nám to názorně několik rychlých jezdců předvedlo při posledních polo-mokrých závodech v Otrokovicích, budou spadat do nově vytvořené kategorie LMP4, což značí Le Mans Prototype 4WD, kde mohou startovat současné vozy GT, nově ovšem mohou být osazené karosérií prototypu, což bude i do budoucna preferovaný styl modelu (odkazy na seznam doporučených karosérií je přímo v návrhu předpisů). Nicméně jezdci, kteří takovou karosérii nemají nebo si jí neplánují v dohledné době pořídit, mohou i nadále startovat s identickým modelem GT jako doposud.

V kategoriích LMP1, LMP2 a zatím ani LMP3, se nemění prakticky nic. Pro zjednodušení jsme vypustili popis skupin GT2, GT3, FWD či Guest. Jejich účast na závodech byla minimální, případně nulová, a v rámci zvýšení přehlednosti celého šampionátu už je nadále nebudeme uvádět samostatně. Nicméně, všechna tato auta jsou nadále povolená a pro MLMS legální v rámci kategorie GT, tedy i LC Racing 1/14. Startovat by mohlo i starší Yokomo GT 1/12 a pravděpodobně i další nestandardní modely, které doma možná mnozí jezdci mají. Nemusí tedy váhat na závod přijet, někam je vždy zařadíme, a určitě se budou moci svézti. V případě pochybností není problém napsat na email a domluvíme se před závodem, zda je daný model přijatelný pro seriál MLMS (např. trucky i formule v minulosti také startovaly, nicméně body do MLMS seriálu jim opravdu přiděleny být nemohly - závodit se však dá i s nimi). V případě, že se v nějaké nestandardní kategorii sejde více jezdců, a budou přihlášeni včas, není problém domluvit, že pojedou oficiálně závod proti sobě, v rámci své podskupiny (např. GT2 Hobby, nebo GT3 LC Racing i jiné). Jenom by to chtělo domluvit předem, a mít na startu alespoň 3-4 auta, aby něco takového mělo vyhlašovat skutečně smysl (i pro samotné aktéry, tedy jezdce).

Nové předpisy jsou ve své provizorní verzi k dispozici všem na této adrese: http://lemansserie.aspifyhost.cz/report/propositions-2025.html. Případně připomínky, nápady a podněty prosím pište na mk@racingsportscars.com.