Již potřetí zavítali jezdci Le Mans série na pěknou a atraktivní dráhu do Rudy Slaskej v Polsku. Z Ostravy to trvá zhruba 50 minut po dálnici, tedy velmi pohodová cesta. Poprvé se podařilo naplnit dvě finálové skupiny a rozdělit tak jezdce podle rychlosti. Mezi jmény jsme našli celkem 7 Poláků, kteří představili vesměs vozy skupiny LMP1, mimo jednoho šlo výhradně o speciály Pro10. Společně s jedním českým Pro10 modelem se podařilo překonat rekord těchto vozů v jednom závodě. Přitom v Polsku se už dávno Pro10 nejezdí a bylo nahrazeno kategorií World GT s motory 17,5T s možností turba. Přesto většina jezdců touží spíše po rychlejších Pro 10 vozech zejména v letní části sezóny a tak účast na našem závodě zastínila zájem o běžné závody národního mistrovství Polska World GT. Jeden z jezdců vzpomínal na dobu, kdy Pro10 hrálo prim na letních závodech a prý bylo normální, že se scházelo 60-70 těchto vozů. Dnes to je již jen romantická vzpomínka, která i díky Le Mans sérii nejen ožívá, ale vcelku spolehlivě i žije.
Favoritem závodu byl Roman Krejčí s vozem Corally 10SL a karosérii MIX upravenou do vzhledu Porsche 917/30, který vede šampionát a tento vůz zatím překonal na všech letošních závodech, kde se objevil, traťový rekord kategorie 2WD. Nejtěsnějším soupeřem mu byl účastník MS 1/12 z roku 2012, jezdec Piotr Blazucki. Romanovo auto ale drtilo konkurenci už v obou tréninkových jízdách, kdy pokořilo hranici 14 sekund na kolo, kterou nikdo jiný za celý den nepokořil. Piotr se držel stabilně na druhém místě. Stejně jako on s vozem Asso jezdil i třetí Marek Janusz. Ve skuině LMP2 se na přední příčce pohyboval ostřílený Tomáš Rajdus a stabilně jedoucí Martin Krejčí. Skupinu GT bez problémů ovládal Pavel Červenka v barvách Autolaros.cz..
Finálové jízdy se jely na 8 minut, což bylo výrazně kratší, než tradičních 15 minut, ale přeci jen více, než loňských 5 minut na jízdu. Roman Krejčí ponechal nastavení z německého Le Mans, kde se jede právě 5 minut, aby pokračoval v přípravě na tamní šampionát, který se uskuteční první víkend v září. Přesto ho zastavilo v první jízdě zadřené ložisko, ale i baterie se ukázaly, že zkrátka nevydrží. Nabíjelo se tu přes 6000mAh a vlastně do cíle dojel Roman jen ve třetím finále, kdy zvítězil s náskokem 2kol na ostatní. Z těch si nejlépe vedl práve Piotr Blazucki, kterého jen jednou porazil Marek Janusz. Oba polští jezdci startovali povětšinou z první řad, ale během několik kol mezi nimi docházelo k až zbytečným kolizním situacím. Nakonec s přehledem zvítězil Piotr před Romanem a Markem. Za trojící LMP1 vozů dojel vítěz skupiny LMP2 Tomáš Rajdus před Martinem Krejčím, vedoucím jezdec této skupiny v rámci celého seriálu. Ztrácel na Tomáše 6 kol, stejně jako na něj Martin Korotwitschka, třetí v cíle skupiny LMP2. Za dalšími dvěma monstry skupiny LMP1 dojel vítězný Pavel Červenka v rámci GT. Nejmladším jezdcem byl Libor Kovář, který představil zbrusu nový vůz Dodge Viper na který byla radost pohledět. Atraktivní byly i vozy Porsche 962C, které kromě Martina Krejčího vodil i Jarda Číp (xray) a ve svém debutu se zbrusu novým podvozkem Corally 10SL Ondřej Pernický, který bude hájit barvy Jägermeister.
Zajímavostí bylo, že jeden z polských jezdců měl k dispozici ve svém modelu ještě starý uhlíkový motor, i to, že rekord Rudy Slaskej byl překonán Romanem Krejčím přesto, že oproti loňsku přibylo několik nových hrbolků na dráze, bohužel. Z dostupných časů jezdil rychleji nejen než všechny elektro modely 4WD TC, ale i než desetinové spalováky i placky IC1/8. Zkrátka Pro10 alias LMP1 je paráda, která bude mít letos svou premiéru i při národním mistrovství RC modelů druhý víkend v září na okruhu v Brně Bosonohách.