1.5.5.2024Blansko
2.8.6.2024Otrokovice
3.27.7.2024Frýdek Místek Sokol
4.24.8.2024Svitavy
5.22.9.2024Brno Bosonohy
6.28.9.2024Hudy Arena
7.12.10.2024Otrokovice
8.23.12.2024Ostrava
| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Moravian Le Mans Series plánuje zahraniční závod

Moravian Le Mans Series plánuje zahraniční závod

8. 7. 2014

A to již koncem letních prázdnin

Již šestým ročníkem letos pokračuje úspěšný seriál Le Mans série, která je od počátku určená především pro 2WD modely tzv. pancarů. Ačkoliv v klubových závodech tyto modely přežívají s malým počtem účastníků, právě Le Mans série soustřeďuje početné pole a letošní rok si našel v pěti závodech již 71 různých modelářů, tedy pilotů, kteří se zúčastnili některého ze závodů. Pro letošní rok se chce vedení seriálu pokusit uskutečnit jeden ze závodů v zahraničí. Konkrétně v Polsku na překrásné dráze Ruda Slaska. Termín byl s polskou stranou domluven na 30.-31.8.2014, kdy se na této trati jede mistrovství Polska.

Zatím nejsou detailně domluveny veškeré detaily ohledně závodu, ale je dosti možné, že se pojede jako dvoudenní, stejně jako polské mistrovství. Délka jednotlivých finálových jízd nebude 15 minut, ale kratší, pravděpodobně mezi 5 až 8 minutami na jízdu, kterých ovšem bude podstatně více, než klasické 4 finálové jízdy. Pokud by se finále jelo například jen na 5 minut, dá se očekávat například 8-10 finálových jízd, s tím, že by v sobotu předcházel ještě kvalifikační měřený trénink a v neděli warm-up pro nastavení vozů. Zájem projevila i řada polských závodníků, takže to může být opravdu zajímavé. Polské mistrovství se jezdí s vozy World GT s motory 17,5T ale je zde i několik silnějších modelů Pro 10, které by mohly zasáhnout do pořadí závodu Le Mans.

Důležité informace pro české či moravské závodníky je skutečnost, že dráha je velmi blízko hranic a například z Ostravy je to na Rudu Slaskou blíže,než třeba do Zlína. V současné době mapujeme zájem o účast a také postoj k verzi jednodennímu či dvoudennímu závodu. Pochopitelně příjezd v pátek není problém. Největším lákadlem by měla být ale samotná trať, která má parametry vskutku ideální pro pancarové modely, protože je velká, dlouhá s rychlými táhlými zatáčkami a lemována pouze zatravněným prostorem, takže nehrozí zničení modelu i při vysokých rychlostech, které zde půjde dosáhnout. Navíc dostala nedávno nový kvalitní asfalt. Ostatně na tomto závodě proběhne poslední testování před Mistrovstvím Německa Pro 10, kterého se za podpory českého zastoupení Corally zúčastní jezdci Kuba Šimurda (Mistr republiky Worlg GT 2014), Roman Krejčí (Mistr republiky World GT 2012, 2011) a Ondřej Kulhánek (vítěz MSP 2014).

Video z tratě - http://www.youtube.com/watch?v=l1rHEQVqP00 od 8:40 pohled z tribuny. Nebo http://www.youtube.com/watch?v=60d2a3LRtfU a další.