1.5.5.2024Blansko
2.8.6.2024Otrokovice
3.27.7.2024Frýdek Místek Sokol
4.24.8.2024Svitavy
5.22.9.2024Brno Bosonohy
6.28.9.2024Hudy Arena
7.12.10.2024Otrokovice
8.23.12.2024Ostrava
| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Jak dopadla premiéra v Ostravě?

Jak dopadla premiéra v Ostravě?

28. 3. 2011

Reportáž ze závodu

Jak dopadla premiéra v Ostravě? (Reportáž ze závodu)

Dráha se začala stavět postupně zhruba od osmé hodiny večerní. Díky všem, kteří se na stavbě podíleli. Posléze se řada jezdců také na trati svezla a pochvalovali si ji. Přeci jen koberec je na okolní poměry největší, dráha byla postavená poměrně rychlá s ohledem na bezpečnost, tedy zejména aby nedocházelo k přeskakování modelů do protisměru, ale také se snahou zamezit možnému zkracování trati. Kolem celého koberce byly florbalové mantinely, které se na podobných závodech používají k všeobecné spokojenosti. Zde se však ukázaly jako relativně nepříjemné při nárazech či sklouznutí po nich. Docházelo totiž bohužel k lámání závěsů kol a to pro některé bylo zajisté smutných a nepříjemných zážitkem. Pro příští závody bude potřeba tomuto maximálně zamezit. Byla to však snad jediná vada na kráse celých závodů.

Moravská Le Mans série zde pokračovala letošním druhým podnikem. Úvodní kvalifikaci vyhrál sice ještě Roman Krejčí, ale od druhé již dominoval Pavel Rajdus. Velmi se zrychlil mladý Tomáš Koudelka, který se nakonec vyhoupl na druhé místo na startovním roštu. Všichni jezdci nejsilnější třídy LMP1. Luděk Maléř byl potom za Krejčím na čtvrtém místě coby nejrychlejší jezdec třídy LMP2, tedy s podvozkem, který nemá kola pancarová, ale 30mm široké DTM mechy. Mezi vozy GT (omezené motorem do 21,5T a karosérii GT vozu) se blýskl mladý Jakub Zapletal, když obsadil celkové 9. místo a zároveň byl nejrychlejší mezi jezdci GT. Celkem se do závodu přihlásilo 22 jezdců.

Samotný závod se jel na 4x10 minut a počítaly se stejně jako v ostatních kategoriích bez škrtání všechny jízdy a tak se jelo hodně na vytrvalost. První část vyhrál Pavel Rajdus s náskokem jednoho kola na Romana Krejčího. Souboj mezi Maléřem a Tomášem Rajdusem o primát v LMP2 skončil tentokrát dříve, protože Luděk v jízdě odstoupil. Ve skupině GT plnil roli favorita nově příchozí do těchto závodů, Jan Košík. Druhé čtvrtina nabídla zajímavý souboj o první místo, protože se Krejčímu podařilo předjet Rajduse a dlouho to vypadalo, že si jede pro vítězství. Nakonec ale jezdci o nějaké to kolo vzadu rozhodli a Rajdus opět zvítězil, byť druhý dojel ve stejném kole, což je po 58 okruzích slušná vyrovnanost. Celkově již kvalifikace ukázala, že jsou jezdci hodně vyrovnaní ve svých skupinách. Krásné souboje mezi gétéčky byly kořením každé jejich finálové jízdy. Loňský šampión Melicher krásně bojoval s Košíkem, ale nakonec na něj prostě nestačil. Pěknými výsledky překvapoval v první části závodu Jan Vician, ale pak měl smůlu a polámané závěsy kol ho vyřadily z bojů o přední místa v GT. Košík byl 3x nejrychlejší, ale v poslední čtvrtině ho dokázal porazit Roman Holaň, ale to zejména i díky kolizi z prvního finále na Košíka nestačilo.

Ve skupině LMP1 se taky situace ve třetí jízdě uvolnila, protože Krejčí měl nezaviněnou kolizi s Koudelkou a po poškození přední části vozu ztratil zhruba 8 kol a vypadl z bojů o první místo. Nakonec se tak z druhého místa radoval Tomáš Koudelka, jezdec, který sází na podvozek Asso. Tomáš Rajdus ovládl skupinu LMP2. V gétéčkách tedy slavil Košík před Hrabcem a Melicherem. Tito borci předváděli opravdu krásné souboje. Zlepšující formu prokázal Martin Krejčí, když dojel absolutně na pátém místě a rovněž Petra Vykydalová, která sbírá zkušenost druhým rokem právě v Le Mans sérii a obsadila třetí místo v LMP2.

Závodu se zúčastnilo i několik mladých jezdců, kromě Koudelky to byl také Kuba Zapletal, Filip Rajdus, Lucie Krejčí. Adam Gitter nakonec nebyl klasifikován pro malý počat najetých kol. Patřil totiž k těm, kteří zlomili závěs kola.

Do závodu formulových vozů se nepřihlásilo tolik jezdců, kolik bylo očekáváno. Přesto zde byla slušná konkurence jezdců, které známe i z Le Mans série, tedy Romana Krejčího a Pavla Rajduse. Sekundovat jim chtěl i Pavel Mojžíšek. Krejčí vsadil jako jediný ve startovním poli na podvozek Corally New Generation a od začátku dával najevo, že je hlavním favoritem. Ovládl první kvalifikaci a druhou vynechal, aby šetřil mechy na finále. Přesto si udržel první místo na roštu před Pavlem Rajdusem, kterému pro změnu nevyšla první kvalifikace. V samotném závodě se toho příliš nezměnilo a výborně ovladatelný podvozek Corally v rukou Romana Krejčího nenašel přemožitele. Pavel Rajdus se snažil co to šlo, zajel několik rychlých kol, ale přeci jen podvozek 3Racing je hůře ovladatelný. Musel se spokojit s druhým místem před Pavlem Mojžíškem.

Cestovní vozy přilákali na start jednak stockové modely s motorem 10,5T, ale také hobíky 17,5T a žáky. K favoritům závodu od začátku patřil Luděk Maléř společně s Kubou Davidem a Pavlem Mojžíškem. Překvapivě se jako čtvrtý objevil na roštu nejrychlejší hobík Láda Holásek. Tyto cestovní speciály jely 3 finálové jízdy po 6ti minutách. V té první vyhrál Jakub David o 4 sekundy před Maléřem. Ve druhém finále si to jezdci prohodili a nebylo jasné, kdo nakonec zvítězí. Oba jeli výborně a Maléř se párkrát dostal na jedno kolo i pod hranici 10 sekund. Přesto je třeba říct, že nejrychlejší vozy jely v Le Mans sérii a i formule byly rychlejší než cestovní vozy 4WD. Ale tak to na kobercích chodí, široké mechy mají vynikající adhezi. Maléř se nakonec radoval z vítězství před Davidem a Mojžíškem. V Hobby zvítězil Holásek před Radkem Matlakem a Koniarikem. Mezi žáky byl nejlepší Jakub Zapletal před Radimem Hruškou a Adamem Gitterem.

Pořadatel závodu zajistil zdarma obědy pro většinu účastníků, tedy pro všechny, kdo se přihlásili k určitému datu před závodem, což bylo asi 90% všech. Celkově byl bufet velmi dobře připravený. Po vyhlášení výsledků, kdy jezdci dostali diplomy a ti nejrychlejší také poukázky na nákup v obchodě Tora Team Šenov, následovala poměrně bohatá tombola. Přes dvacet cen tak našlo své nové majitele. Tímto bychom rádi poděkovali firmě Alfa Computer a.s., která všechny ceny dodala.

Závody probíhaly hladce a kolem půl šesté skončila i tombola. Nyní již probíhají přípravy na další závod v Ostravě, který by se měl jet 23.4. pokud se tedy podaří vše zajistit a zájem jezdců neochabne.