| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Le Mans se řítí do Blanska!

Le Mans se řítí do Blanska!

11. 5. 2023

Přihlášky se brzy uzavírají

Nejkrásnější modely aut si dají opět sraz na úžasném autodromu v Blansku. Kromě prototypů známých ze závodů 24 hodin v Le Mans se objeví také formule včetně těch historických z šedesátých let.

Ve skupině LMP1, která představuje ty nejrychlejší modely, bude startovat špičkový RC pilot Radko Černohous mladší. Vyzkouší si model Pro 10 značky Fenix, který při minulém závodě zvítězil v rukou Petra Novotného. Ten ještě účast v sobotním závodě v Blansku zvažuje. K dispozici by měl další model Pro 10. Chystá se i výborný tým Tora z Šenova, přesné jezdecké obsazení ještě není známé. Jistě však nebude chybět nejzkušenější Tomáš Rajdus. Kdo povede tabulku po třetím závodě? Zatím to není vůbec jasné, dva závody měly dva vítěze.

Jen o něco málo pomalejší je skupina LMP2. Tam je hlavním favoritem další podvozek Fenix G56 s karosérii Porsche 917, se kterou minule zvítězil Roman Krejčí. Vítěz prvního závodu Jiří Hrabec zřejmě nebude, ale již v pátek budou ostře trénovat Jiří Vaněk a Martin Krejčí. Nechybí ani David Gula, který se ale zřejmě bude věnovat více bojům ve skupině LMP1? Uvidíme.

Mimořádně zajímavá je zatím skupina GT (GT Stock). Tabulku vede Zdeněk Zikmund, ale velkými soupeři mu bude Tomáš Vostal a Přemek Řihánek. Souboje lze očekávat i mezi pomalejšími vozy GT2 Hobby, které bude mít opět silné zastoupení. A to včetně juniorů, jejichž hodnocení zatím vede již přihlášený Viktor Laník, který chystá posílení techniky z GT2 do GT. Filip Šebesta bude chtít nasbírat body, aby předběhl Vilíka Kratochvíla, který se zatím nepřihlásil.

Mezi ženami čekáme posílení startovního pole. Kdo si troufne porazit Lucii Krejčí, která by měla startovat již s posilněným motorem ve skupině LMP2?

Myšlenku skupiny LMP3, tedy pancarů na gumových kolech bude reprezentovat Antonín Hudec.

Kdo se ještě přidá? Spekuluje se o startu účastníka evropského šampionátu Pro 10 z roku 1994 Ivo Kavánka, ale věříme, že se ještě dočkáme zajímavých přihlášek, vždyť je ještě celých 24 hodin otevřena možnost registrace. Tak neváhej a přihlas se.