V Blansku se 22. června konal první letošní venkovní závod Moravian LeMans série. Na start se kromě rychlých kategorií LMP1 (motor neomezen) a LMP2 (10.5z) postavilo také šest jezdců v kategorii LMP3. Tyto modely mají předepsané pneumatiky Ride GR a motor 21.5 s možností boostování.
Ve kvalifikačních jízdách měla trať ještě nižší teplotu, a tak se opakovala loňská typická situace, kdy gumy měly už dostatečný grip, zato řada jezdců na mechovkách ještě čekala na výhodnější teplotu dráhy. Tak se dva modely LMP3 kvalifikovaly do skupiny B, ostatní na čelo skupiny C.
Většina modelů měla základ ve formulovém podvozku Xray X1. Ten si s pneu Ride GR dobře rozumí a tak se v průběhu dne jezdci mohli věnovat jen dolaďování podle podmínek na dráze. Ta se brzy ohřála až na 45°C, takže modely měly dostatečný grip na zadní nápravě a chyběla jim ochota zatáčet v rychlejších pasážích.
Jan Prchal, který kategorii LMP3 nakonec vyhrál, používal pro zlepšení točivosti v příčných tlumičích olej o viskozitě 40.000 cSt, a v podélném tlumiči olej 600 a pružinu 2.8. Boční pružiny byly „z krabice“. V regulaci měl nastavený boost 35° od 2 do 10 tisíc ot. /min plus turbo 10°, převod 90/35.
Opět se nám potvrdila nenáročnost kategorie LMP3 a to jak finanční tak i při údržbě. Kola jsme nemuseli ani brousit ani lepit, po závodu je všech gumách ještě patrný prostřední šev. Teplota motoru nepřesáhla nikdy 70°C, z akumulátorů jsme za 15 minut vyjížděli 2.200 až 2.400 mAh, točili jsme dvě shorty – jedna se nabíjí, druhá chladne po jízdě.
Já jsem startoval s podvozkem vlastní konstrukce, vyrobeným z polykarbonátu na 3D tiskárně a ke zlepšení točivosti jsem navíc na karosérii Layla použil i snížené zadní křídlo. Na syna a jeho rychlé reflexy to ale tentokrát nestačilo.
Příští závody Moravian LeMans série se pojedou 13.7. na Sokolíku. Přijeďte spolu s námi si zazávodit na tuto dráhu s nezaměnitelnou atmosférou, která dýchá dobrými časy poctivé modelařiny. Rádi pomůžeme každému, kdo karosérií osadí svůj formulový podvozek do kategorie LMP3.