1.5.5.2024Blansko
2.8.6.2024Otrokovice
3.27.7.2024Frýdek Místek Sokol
4.24.8.2024Svitavy
5.22.9.2024Brno Bosonohy
6.28.9.2024Hudy Arena
7.12.10.2024Otrokovice
8.23.12.2024Ostrava
| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Ohlédnutí na sklonku asfaltové části

Ohlédnutí na sklonku asfaltové části

1. 10. 2019

Jak se letos bojuje v jednotlivých skupinách?

LMP1

Papírově nejsilnější skupina LMP1 tvrdí muziku na všech závodech. Prakticky jediným omezením těchto speciálů je spotřeba, tedy výdrž baterií při 15-ti minutových finálových jízdách. Nejvíce bodů nasbíral Roman Krejčí a jen těžko bude dostižen. S jedním vítězstvím je na druhém místě Daniel Urban z Brna, který bere zdejší starty velmi precizně a nepodceňuje přípravu. Odměnou jsou mu stále lepší časy nejen na jedno kolo, ale i potřebná vytrvalost na konci jízd. Za ním se mačkají oba jezdci zkušeného Tora Teamu, Filip a Tomáš Rajdusové, jejichž útok se dá očekávat v zimní části sezóny, tedy v posledních dvou kobercových závodech v Holešově a pak v Ostravě. Chystají se i na Hudy Arenu v sobotu, kde to ale zatím nevypadá vůbec dobře s počasím a o osudu závodu se rozhodne až ve čtvrtek večer. Právě třetí Filip se může pochlubit skalpem Romana Krejčího, kterého porazil již ve třetím závodě sezóny. Poměrně překvapivě často se objevovali na závodech jezdci Milan Parák, Ivo Kavánek a Karel Novosad, což oživilo startovní pole. Naopak za očekáváním zůstal Lukáš Vrba, který v minulosti zářil ve skupině LMP2. Rapidní rychlostní vzestup se podařil Jiřímu Svobodovi, který však zatím trochu válčí s vytrvalostí, ale rychlost je příslibem do budoucna.

LMP2

Největší boje, nejvíce závodníků a asi největší konkurence se momentálně schází ve skupině LMP2. Zatímco vedení si velmi bedlivě hlídá rychlý Marek Helbich s bodovým náskokem, na dalších místech je to naprosto otevřené. Momentálně je druhý Jiří Vaněk před Martinem Krejčím, Martinem Korotwitschkou a Jakubem Vaňkem. Do rozjetého vlaku velmi poctivě nastoupil letos i Radek Procházka, který nejen nechybí na žádném závodě, ale patří mezi vůbec první přihlášky, které se na závod objeví. Velmi rychlý je Juraj Šranko, mnohdy zcela deklasuje konkurenci LMP2 v kvalifikacích, ale zatím ho trápí větší vytrvalost během finálových jízd. Přeci jen to je hodinový zápřah na soustředění a podání maximálního výkonu bez chyb, hlavně bez těch fatálních. O to víc ale potěší vybojovaný krásný výsledek, za kterým je mnohem více dřiny než při klasických závodech na pět minut se škrtáním nepovedené jízdy. Je to zkrátka Le Mans se vším všudy, kde je malé vítězství už spatření cíle. Jinak ale skupina LMP2 opravdu nabízí úžasné souboje a klidně prvních 6, 7 jezdců jede nesmírně vyrovnaně a neustále mění pořadí během závodu, kde právě vytrvalost přináší zcela nový rozměr a podílí se na konečném výsledku. Zkrátka o výsledku není vůbec jasné do poslední minuty hodinového závodu.

LMP3

Poměrně pravidelně se na startu schází pětice pilotů, aby bojovali ve velmi zajímavé a zatím stále trošku jezdecky nedoceněné skupině LMP3. O kvalitativní posun se starají zejména českobudějovičtí Prchalové. A úspěchu jejich podvozků svědčí fakt, že na něj během sezóny přešla Lucie Krejčí, dlouhodobě vedoucí závodnice skupiny LMP3 podporovaná týmem Corally CZ. V současnosti ji ale bodově předstihl stále rychlejší Miloš Dobiáš. A po čtyřech druhých místech si konečně odnesl zlatou pozici z Brna. Za Luckou na třetím místě průběžného hodnocení figuruje Libor Prchal, který doplatil ve Slavkově na chybějící čip v poslední jízdě a ztratil cenné body. Dvě vítězství získal Pavel Červenka stejně jako mladý Jan Prchal. Oba mají stejně bodů jako Cedrik Klimeš, který vyjel se zajímavou karosérií Ligier JS P3 firmy Gonzo.

GT

Skupina GT neprožívá zrovna nejsilnější období. V průběžném pořadí vede Jura Hrabec z Havířova, který dokázal ze 4 startů 3x zvítězit. Stejný počet závodů má na svém kontě i David Gula, který si připsal jako nejlepší umístění jedno druhé místo. Na paty mu šlape rozjetý Antonín Hudec, který letos sází na Lotus Elise. Společné hodnocení se skupinami GT2 a GT3 čítá na 24 závodníků, ale vesměs se jedná o nahodilé starty a vše nasvědčuje tomu, že příští rok bude probíhat už pouze společné hodnocení skupin GT+GT+GT3, ostatně při vyhlašování výsledků tomu tak povětšinou bylo i letos. Favorizovaný lídr GT3 Tomáš Liška se objevil letos pouze 3x. Jedno vítězství si vybojoval velice rychlý Milan Peška, který by letos ještě rád bodoval na vybraných závodech. Ve značkách dominuje Alfa Romeo zejména díky úspěšnému modelu 8C alias Sophia před Lotusem a Mini Cooperem.

Juniors

Zatím máme hodnocených 7 jezdců, kterým bezpečně dominuje Martin Korotwitschka před Filipem Rajdusem a Janem Prchalem. Nicméně právě Filip dosud nepoznal porážku.

Ladies

Ženy v Le Mans sérii jezdí bez startovného zadarmo. Z trojice závodnic, které se objevily, jasně vede pravidelně startující Lucie Krejčí.