| Přihlásit Skip Navigation LinksHlavní stránka > Články a reportáže > Brněnské Le Mans 2016

Brněnské Le Mans 2016

1. 8. 2016

Reportáž

Jedním z tradičních závodů moravské Le Mans série je i ten brněnský, který se konal poslední sobotu v měsíci červenci společně s NCC nitro cupem a závodem brněnského poháru. Počasí mělo být velmi slušné, ale ranní sprška ovlivnila první kvalifikace.

Příjemným překvapením byl počet jezdců, kteří neváhali postavit se na start první kvalifikační jízdy, respektive měřeného tréninku. Bylo jasné, že jakmile asfalt uschne, pojede se rychleji, přesto polovina jezdců, přesně 11 z celkového počtu 21, odstartovalo a poměřilo své dovednosti na mokré trati, případně vyzkoušeli své mokré speciály, které mají pravidelní jezdci tohoto seriálu, povětšinou k dispozici. Několik „mokrých“ speciálů doplnili ti odvážnější, kteří jeli se svým ostrým vozem, ale například opatřeným speciálními měkkými mechovými koly na mokro. Martin Krejčí poprvé vyzkoušel komplet mokrý vůz včetně vlastní vysílačky i čipu, tedy zcela nezávislé auto. Zajímavé řešení mokrých speciálů předvedli i třeba Červenka nebo Korotwitschka či Jura Hrabec, který jel s karosérii BMW M3 GTR. Nakonec měl nejlepší čas Roman Krejčí, který jel se svým ostrým vozem Pro10 s mokrými mechovými koly a potravinářskou folii omotanou okolo elektroniky. Za ním s odstupem 3 vteřin dojel jeho bratr Martin následovaný mladým a v Brně velmi rychle jedoucím Martinem Korotwitschkou, Červenkou, Pokorným, Hrabcem, Grochem, Jurčou…

O postavení na startu a rozdělení na dvě finálové skupiny ovšem rozhodovala až druhá kvalifikace, která se odjela na suchém dobře sedícím asfaltu. Na prvních místech nebyly žádně změny, jen se pochopitelně zlepšily časy jezdců. Vedoucí Roman Krejčí zajel čas 16,028 a jen desetinku sekundy zaostal za traťovým rekordem brněnské dráhy v nejdelší variantě. Za plejádu vozů LMP2 se objevil nejrychlejší jezdec skupiny GT Petr Novotný, který startoval s vozem, který je letos při sporadických startech Romana Hradeckého půjčován zajímavým jezdcům jako Ondřej Vícha či Pavel Rajdus. I Petr Novotný dokázal, že s tímto vozem Corally s karosérii Maserati MC12 bude patřit k favoritům skupiny GT. Favorizovaný Pavel Červenka byl na roštu za ním. Ale i třetí z jezdců GT se vešel do první desítky a očekával se zajímavý souboj této trojice. Rovněž LMP2 nabízela potenciální souboj obou Martinů a domácích jezdců, dalšího Martina Janíčka, ale i Jiřího Grocha. Jezdci LMP1 Granát a Parák na první příčky pomýšlet příliš nemohli a spíše uzavírali první desítku.

Nejvýraznější favorit závodu Roman Krejčí měl největšího soupeře ve výdrži baterii. Ne že by jel měl špatné, naopak si LRP Big Mama 7000mA velmi pochvaluje, ale spotřeba motoru 4.5T je při 15ti minutách finále značná. A tak nejen že došlo k omezení plynu na 80% na vysílači, ale od poloviny jízdy udržoval pomalejší tempo s menší spotřebou baterie. I tak v posledních kolech ve finálovkách nejednou jel výrazně pomaleji, než konkurenti. V tomto rozpoložení a nastavení nebylo snadné ohrozit traťový rekord, což bylo hlavní metou pro Romana. Když ani rychlá kola ve třetí finálovce bylo nejlepší kolo 16,001, bylo potřeba vymyslet na poslední finále něco nového. Kromě natření vnitřní části mechů medovým mazadlem Corally TC5 byl nastaven plyn z 80ti na 100%, tedy plný výkon. Po startu tak Roman mohl jet na doraz, alespoň do chvíle, než dojel jezdce o kolo zpět. Naštěstí ty tři kola stačila na fantastické zlepšení času o 0,8 sekundy na 15,154 k velké radosti jezdce. Pak během jízdy vrátil výchylku na 80% a mohl v klidu dokroužit závěreční finále, ovšem o novém rekordu se dozvěděl až po dojezdu.

Souboj o druhé místo, respektive vítězství skupiny LMP2 byl mnohem zajímavější. Velmi rychlá kola v úvodu závodu zajížděl Martin Korotwitschka a sváděl souboj s papírově nejrychlejším Martinem Krejčím. Nakonec to byl právě on, kdo prakticky celou dobu kontrolovat první místo v LMP2, ale v různých jízdách měl na trati různé soupeře, ať již třeba Martina Janíčka nebo Jiřího Grocha, který v poslední finálové čtvrthodince nastolil i nejrychlejší kolo skupiny LMP2 celého závodu. Zajímavé byly i boje ve skupině GT, kde ovšem bezchybnou a stále rychlejší jízdou soupeřům přeci jen ujížděl Petr Novotný z RC Zlín. V poslední finálovce dokonce figuroval i na těch nejvyšších místech napříč skupinami. Překonal rekord vozů skupiny GT a nakonec přesvědčivě zvítězil před Pavlem Červenkou, který má letos nakročeno k obhajově titulu ve skupině GT.

Své obsazení měly i skupina GT2 určená pro hobby vozy, kde zvítězil Igor Kratochvíl a GT3, kde startují převážně vozy LC Racing, se stala kořistí Martina Jurči.

Závody byly sice delší, ale o to víc pohodové, počasí po celý den přálo a účast byla kvalitní i početná, co více si přát.